الهیه
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   



صلی الله علیک با اباعبدالله الحسین . . *باید جواب کار فرهنگی باطل را با کار فرهنگی حق داد*



کاربران آنلاین






موزیک



  هفته پژوهش   ...


#هفته_پژوهش

✅مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

 عنصر تحقيق و پژوهش در همه جا به صورت يک اصل در مجموعه کارها بايد مورد توجه قرار گيرد.
@pazhohesh_elahieh

موضوعات: عمومی, معاونت پژوهش, اخلاق  لینک ثابت



[سه شنبه 1399-09-25] [ 11:41:00 ق.ظ ]





  بیانیه   ...

بسم الله الرحمن الرحیم
یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ (سوره مبارکه صف آیه ۸)
اقدام موهون و جسارت جنون آمیز نشریه فرانسوی شارلی ابدو در باز نشر کاریکاتورهای اهانت آمیز نسبت به ساحت پیامبر رحمت الگوی خوبی‌ها و نیکویی‌ها، پیامبر عظیم الشأن اسلام، حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم قلب صدها میلیون انسان را جریحه‌دار و جلوه‌ی دیگری از کینه‌توزی جاهلیت مدرن را به نمایش گذاشت.
تمدن پوشالی و تهی از معنویت غرب که اکنون با فرو رفتن در منجلاب فساد و بی‌بند و باری و گسست خانواده بوی تعفن آن عالمگیر شده است، اسلام راستین را عامل مهمی در رسوایی و برملا شدن حقیقت فرهنگ و تمدن منحط غربی می‌داند و بدین جهت با دست‌آویز قرار دادن بهانه‌های واهی و دروغین مانند آزادی بیان کینه عمیق خود را نسبت به اسلام و مسلمانان با اهانت به قرآن و پیامبر رحمت به ظهور رسانده و برای جلوگیری از موج بازگشت انسان‌ها به فطرت الهی و دین حنیف اسلام تلاش می‌کند.
بی تردید به فضل الهی فرهنگ منحط غربی که با افول ارزش‌های انسانی و دوری از معنویت، گسترش ظلم، نا امنی، کشتار بی‌گناهان، جنگ‌های خانمان‌سوز و تجاوز به حقوق و حریم دیگران تجلی پیدا کرده است، در مقابل اشعۀ نورانی و گرمابخش اسلام و قرآن که به زیبایی سعادت دنیا و آخرت را برای مردمِ بریده از فرهنگ غرب تجسم می‌نماید، تاب مقاومت نیاورده و روز به روز شاهد موج بازگشت انسان‌ها به معنویت و ارزش‌های انسانی و فطرت پاک الهی خواهد بود.
حوزه علمیه الهیه شهرستان ساوه ضمن اعلام انزجار شدید از اقدام ننگین این نشریه فرانسوی در هتاکی و اهانت به مقدسات بیش از 2 میلیارد مسلمان جهان و با ابراز تأسف از عدم پیشگیری و عدم برخورد بازدارنده از سوی دستگاه‌ها و مقام‌های مسئول فرانسه، که به باور ما خود از بانیان پشت پرده این حرکت سخیف هستند، از همه آزاد اندیشان جهان و همه سازمان‌هایی که مدعی آزاد اندیشی و حمایت از حقوق بشر و مقابله با ترویج نفرت‌افکنی هستند درخواست می‌نماید عمل نفرت انگیز این نشریه را محکوم نموده و با اقدامات جدی خود در فضای حقیقی و مجازی بانیان این حرکت سخیف را از کرده خود پشیمان نمایند.

موضوعات: عمومی, اخلاق  لینک ثابت



[شنبه 1399-06-22] [ 10:34:00 ق.ظ ]





  مناجات با صاحب الزمان   ...

❁﷽❁

? السَّلامُ عَلَیْكَ یا بَقِیَّةَ اللَّهِ فى اَرْضِهِ.. ?

با دلِ سوخته تر ، در نظرت خوب ترم
سر بزیر آمدم و نزد تو محجوب ترم

دردمندانه تر از طولِ تمام عمرم
ناله ات کردم و دیدم که چه محبوب ترم

دوری ام میدهی و داد در آری ز دلم
هرچه محروم ترم نزد تو مطلوب ترم

دلِ شوریده و احوال پریشان دادی
هجر دادی که کند عشقِ تو آشوب ترم

چشم بارانی و مژگان گنه شویْ خوشست
پس عطا کن مژه و چشم گنه روب ترم

خاکِ راهم کن و آنگه به سرم پا بگذار
مگر اینگونه کند پای تو منکوب ترم

رهرُوی ، پیر رهی ، بر سر راهم برسان
ورنه هر لحظه در این بادیه مغضوب ترم

هرچه اشک است ز سوز سحر یار من است
بده ای باد صبا گونۀ مرطوب ترم

به غریبی تو سوگند که غربت خوب است
کنج تبعید به بازار تو مرغوب ترم

هرچه گویند : برو کعبه ، منا ، مروه ، صفا
میکند کرب و بلا از همه مجذوب ترم

محمود ژوليده

#مناجاتـفراقـامامـزمان علیه السلام

?انتشار همراه با ذکرِ نامِ شاعر و ذکرِ یک صلوات هدیه به
حضرت حجه بن الحسن عج الله تعالی فرجه الشریف لطفاً

موضوعات: عمومی, ایده فرهنگی  لینک ثابت



[چهارشنبه 1399-05-08] [ 09:56:00 ق.ظ ]





  حاجات مهم   ...

?حاجتهای مهم :

از شیخ بهایی نقل است که هر کس این دعا را بخواند در حالی که دلش صاف باشد و اعتقاداتش نیز صحیح باشد چنانچه به هدف شرعی خویش نرسد در روز قیامت بر علیه من شکایت کند. این دعا علاوه برآوردن حاجات برای شفای بیماران نیز تجویز می شود و چنانچه بیمار خوب نشد حتما اجلش رسیده است و کاری نمی توان کرد. خواندن این دعا در مسجد بهتر است و در حال سجده خوانده شود و آن دعا این است:

✔️هفتاد مرتبه بگوید

«لااِلهَ اِلَّا اللهُ بِعِزَّتِکَ وَ قُدرَتِک. لااِلهَ اِلَّا اللهُ بِحَقِّ حَقِّکَ وَ حُرمَتِکَ. لااِلهَ اِلَّا اللهُ فَرِّج بِرَحمَتِک»

✔️ در ثلث آخر شب وضو گرفته و در گوشه ای برو به شرطی که کسی تو را نبیند و با حضور قلب و رو به قبله هزار مرتبه می گویی:

✔️ «فسیکفیکهم الله و هو السمیع العلیم» (آیه 137 بقره)

✔️ و بعد از هر 100 بار بگو: «اللهمَ اکفِنی حاجَتی» و حاجت خود را ذکر کن و بعد از ذکر حاجت بگو: «اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیءٍ قَدیر» و تا سه شب متوالی این عمل را بجا بیاور که تخلف ندارد.

موضوعات: عمومی, ایده فرهنگی  لینک ثابت



 [ 09:39:00 ق.ظ ]





  قرائت قران   ...

قرائت شش آیه از قرآن، صبح هرروز
▫️ «جهت حفظ از هر گونه سوء و بدی»


⬅️ عن مَوْلانا أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ علیه السّلام قَالَ:
مَنْ قَرَأَ هَذِهِ الْآیاتِ السِّتَّ فی کُلِ‏ّ غَداةٍ کَفاهُ اللَّهُ تَعالىٰ مِنْ کُلِّ سُوءٍ وَ لَوْ أَلْقىٰ نَفْسَهُ إِلَى التَّهْلُکَةِ وَ هِیَ:

? از امیر المؤمنین علیه السّلام روایت شده هر کس این شش آیه را هر روز صبح بخواند، خدای متعال او را از هر بدی کفایت می کند؛ هر چند او خود را به هلاکت انداخته باشد و این آیات عبارتند از:

⬅️ 1. قُل لَّن یُصِیبَنا إِلّا ما کَتَبَ اللّٰـهُ لَنا هُوَ مَوْلانا وَ عَلَى اللّٰـهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ ﴿توبة: ٥١﴾

? بگو: «هیچ حادثه‌ای برای ما رخ نمی‌دهد، مگر آنچه خداوند برای ما نوشته و مقرّر داشته است؛ او مولا (و سرپرست) ماست؛ و مؤمنان باید تنها بر خدا توکّل کنند.»

⬅️ 2. وَ إِن یَمْسَسْکَ اللّٰـهُ بِضُرٍّ‌ فَلا کاشِفَ لَهُ إِلّا هُوَ وَ إِن یُرِ‌دْکَ بِخَیْرٍ‌ فَلا رَادَّ لِفَضْلِهِ یُصیبُ بِهِ مَن یَشاءُ مِنْ عِبادِهِ وَ هُوَ الْغَفُورُ‌ الرَّ‌حیمُ ﴿یونس: ۱۰۷﴾

? و اگر خدا گزند و آسيبي به تو رساند، آن را جز او برطرف كننده اي نيست، و اگر براي تو خيري خواهد فضل و احسانش را دفع كننده اي نيست؛ خيرش را به هر كس از بندگانش بخواهد مي رساند و او بسيار آمرزنده و مهربان است.

⬅️ 3. وَ ما مِن دابَّةٍ فِی الْأَرْ‌ضِ إِلّٰا عَلَى اللّٰـهِ رِ‌زْقُها وَ یَعْلَمُ مُسْتَقَرَّ‌ها وَ مُسْتَوْدَعَها کُلٌّ فی کِتابٍ مُّبِینٍ ﴿هود: ٦﴾

? هیچ جنبنده‌ای در زمین نیست مگر اینکه روزی او بر خداست، او قرارگاه و محل نقل و انتقالش را می‌داند؛ همه اینها در کتاب آشکاری ثبت است.

⬅️ 4. وَ کَأَیِّن مِّن دابَّةٍ لّٰا تَحْمِلُ رِ‌زْقَهَا اللَّهُ یَرْ‌زُقُها وَ إِیّاکُمْ وَ هُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ ﴿عنکبوت: ۶۰﴾

? چه بسا جنبنده‌ای که قدرت حمل روزی خود را ندارد، خداوند او و شما را روزی می‌دهد؛ و او شنوا و داناست.

⬅️ 5. ما یَفْتَحِ اللَّهُ لِلنّاسِ مِن رَّ‌حْمَةٍ فَلا مُمْسِکَ لَها وَ ما یُمْسِکْ فَلا مُرْ‌سِلَ لَهُ مِن بَعْدِهِ وَ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ ﴿فاطر: ٢﴾

? هر رحمتی را خدا به روی مردم بگشاید، کسی نمی‌تواند جلو آن را بگیرد؛ و هر چه را امساک کند، کسی غیر از او قادر به فرستادن آن نیست؛ و او عزیز و حکیم است.

⬅️ 6. وَ لَئِن سَأَلْتَهُم مَّنْ خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْ‌ضَ لَیَقُولُنَّ اللَّهُ
قُلْ أَفَرَ‌أَیْتُم مّا تَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ إِنْ أَرَ‌ادَنِیَ اللَّهُ بِضُرٍّ‌ هَلْ هُنَّ کاشِفاتُ ضُرِّ‌هِ أَوْ أَرادَنِی بِرَ‌حْمَةٍ هَلْ هُنَّ مُمْسِکاتُ رَ‌حْمَتِهِ
قُلْ حَسْبِیَ اللَّهُ عَلَیْهِ یَتَوَکَّلُ الْمُتَوَکِّلُونَ ﴿زمر: ٣٨﴾

? و اگر از آنها بپرسی: «چه کسی آسمانها و زمین را آفریده؟» حتماً می‌گویند: «خدا»
بگو: «آیا هیچ درباره معبودانی که غیر از خدا می‌خوانید اندیشه می‌کنید که اگر خدا زیانی برای من بخواهد، آیا آنها می‌توانند زیان او را برطرف سازند؟! و یا اگر رحمتی برای من بخواهد، آیا آنها می‌توانند جلو رحمت او را بگیرند؟!»
بگو: «خدا مرا کافی است؛ و همه متوکّلان تنها بر او توکّل می‌کنند. »


⬅️ حسْبِیَ اللَّهُ لا إِلٰـهَ إِلّا هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَهُوَ رَ‌بُّ الْعَرْ‌شِ الْعَظیمِ وَ أَمْتَنِعُ بِحَوْلِ اللَّهِ وَ قُوَّتِهِ مِنْ حَوْلِهِمْ وَ قُوَّتِهِمْ وَ أَسْتَشْفِعُ‏ بِرَبِّ الْفَلَقِ مِنْ شَرِّ ما خَلَقَ‏ وَ أَعُوذُ بِما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ.


? « بحار الأنوار ج‏۸۳ ص ۳۳۷ »

موضوعات: عمومی, ایده فرهنگی  لینک ثابت



[چهارشنبه 1399-05-01] [ 11:04:00 ق.ظ ]





  مناجات   ...


ای خالق حکیم و مهربان ما،
◀️بخشش و محبت های فراوان و غیر قابل احصایی که پیوسته بر ما جاری می فرمایی، به ما جرأت درخواست می دهد و گستردگی خوان کرم بی نهایت، ما را به عبودیت و بندگی تو می کشاند،

?پس خداوندا
◀️به عزت و جلالت، امید ما را ناامید مگردان و اجابت درخواست ما را امر قطعی و جاری خود در کل عوالم قرار بده.

?خداوندا،
افق ديدگان ما و عزیزان ما را، جامع ترین، ژرف ترین و کاربردی ترین نگاه های با بصیرت بگردان.
افکار و اندیشه ی ما را بسیار متعالی و هماهنگ با نظام جامع خداوندی ات بسیار هدفمند و با خاصیت و بسیار مؤثر قرار بده،
همچنین امیال و احساسات ما و عزیزان مان را دقیقاً منطبق با رضای خودت و اوج هماهنگی با رجال اعراف قرار بده.

?یا الله يا اظهر الجمیل و ستر القبیح،
◀️ وارده و صادره های وجود ما، دوستان و عزیزمان را زیباترین، خالص ترین، لطیف ترین عمل صالح بگردان و بدی و ناجوری را از زندگی ما دفع و ما در نزدیک ترین منازل قرب به اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ساکن و ما را برای ایشان بسیار با خاصیت و مؤثر مان بگردان.

?یا نور و خالق النور، يا نور علی نور، يا منور النور،
◀️ما و تمام دوستان گرامی و اعضای کانال ایتا مسجد جامع غدیر خم و خانواده های ایشان را از فساد آخرالزمان حفظ و همگی ما را در نور خود و معرفت با نورانیت خود و اهل ‌بیت علیهم السلام، با اخلاقی بسیار دلنشین و با صفا از خادمین خوب ایشان، قرار بده و ما را پیوسته از معارف ناب ایشان متنعم بفرما.

?به فضل و رحمت بی کرانت،? الهی آمین یا رب العالمین

موضوعات: عمومی, ایده فرهنگی  لینک ثابت



 [ 11:00:00 ق.ظ ]






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

 
 
صلی الله علیک با اباعبدالله الحسین . . *باید جواب کار فرهنگی باطل را با کار فرهنگی حق داد*