امسال می‌توانیم تمام ثواب و نورانیت پیاده‌روی اربعین را به دست بیاوریم!

?بر اساس روایات، اگر کسی شوق و عزم واقعی برای کار خوبی داشته باشد، اما به دلیل موانع موفق به آن نشود، ثواب آن عمل برای او نوشته می‌شود. از آنجایی که اینگونه اعمال به ریا و عجب هم آلوده نمی‌شوند، بعضا برکات بیشتری دارند.

?پیاده‌روی اربعین و زیارت حرم سیدالشهدا(ع)، با آن‌همه ثواب‌های بی‌نظیری که دارد، از این قاعده مستنثی نیست. ضمن آنکه اساسا یکی از دلائل ثواب باعظمت زیارت اربعین اعلام محبت به اباعبدالله الحسین(ع) در میان مردم جهان است.
?اما غفلتی که معمولا مؤمنین با دیدن موانع دچار آن می‌شوند این است که خیال می‌کنند دیگر تقویت شوق و حسرت خوردن کار بی‌فایده‌ای است؛ و خبر ندارند که هرچقدر این شوق و حسرت را افزایش داده و آن را ابراز نمایند، به همان میزان از نورانیت و آثار معنوی بی‌نظیر پیاده‌روی اربعین بهره‌مند خواهند شد.
?یقینا نورانیت این ابراز شوق و حسرت می‌تواند موانع را در آینده برطرف کند.
?پس بیایید در این ایام برای افزایش این شور و شوق و حسرت، وقت بگذاریم.

?هر کسی که در فضای مجازی فعالیتی دارد، می‌تواند با بازنشر روزانۀ مطالبی که خیال‌ها را به آن مسیر زیبا می‌برد و شوق و حسرت پیاده‌روی اربعین را در دل‌ها تشدید می‌کند، سهمی در این نورانیت داشته باشند. اگر سال‌های گذشته با «کمک هزینۀ سفر» جوانی را راهی اربعین می‌کردیم و در ثوابش شریک می‌شدیم، امسال با برانگیختن احساسات و اندیشه‌ها از طریق بازنشر محتواهای مؤثر در فضای مجازی، در ثواب زائران اربعین حسینی(ع) شریک شویم.

?قدم اول، می‌تواند به اشتراک گذاشتن همین مطلب برای دوستان و نزدیکانتان باشد.

 

موضوعات: اخلاق  لینک ثابت



[چهارشنبه 1399-07-09] [ 01:29:00 ب.ظ ]