الهیه
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   



صلی الله علیک با اباعبدالله الحسین . . *باید جواب کار فرهنگی باطل را با کار فرهنگی حق داد*



کاربران آنلاین

  • دهقان
  • ذاكري
  • avije danesh
  • امیرِعباس(حسین علیه السلام)
  • شمیم





  • موزیک



      صلی الله علیک یا سید الساجدین   ...

    ✍️امام سجاد (علیه السلام) :

    وقتی فرشته ها بشنوند که مومن در پشت سر برای برادر مومنش دعا می کند، و یا او را به خوبی یاد می کند، می گویند: چه خوب برادری هستی تو برای برادرت دعای خیر میکنی، با اینکه از تو غائب است و او را به خوبی یاد میکنی، هر آینه خدای عز و جل به تو می دهد، دو برابر آنچه را درخواست کردی برای او، و از تو خوبی گوید دو برابر آنچه از او به خوبی گفتی و تو بر او فضیلت داری.

    ? بهجت الدعاء ص۲۷

    موضوعات: سلوک عاشورایی, اخلاق  لینک ثابت



    [سه شنبه 1399-06-11] [ 10:02:00 ق.ظ ]





      هفت مصیبتِ شام از زبان امام سجاد علیه السلام   ...

    ✍️از امام سجاد علیه السلام پرسیدند:‌ سخت ترین مصائب شما در سفر کربلا کجا بود؟ در پاسخ سه بار فرمودند: الشّام، الشّام، الشّام… امان از شام! در شام هفت مصیبت بر ما وارد آوردند که از آغاز اسیری تا آخر، چنین مصیبتی بر ما وارد نشده بود:

    1.ستمگران در شام اطراف ما را باشمشیرها احاطه کردند و بر ما حمله می‌نمودند و در میان جمعیت بسیار نگه داشتند و ساز و طبل می‌زدند.

    2.سرهای شهداء را در میان هودج‌های زن‌های ما قرار دادند. سر پدرم و سر عمویم عباس(علیه السلام) را در برابر چشم عمه‌هایم زینب و ام کلثوم (علیها سلام) نگه‌داشتند و سر برادرم علی اکبر و پسر عمویم قاسم(علیه السلام) را در برابر چشمان خواهرانم سکینه و فاطمه می‌آوردند و با سرها بازی می‌کردند و گاهی سرها به زمین می‌افتاد و زیر سم سُتوران قرار می‌گرفت.

    3.زن‌های شامی از بالای بام‌ها، آب و آتش بر سر ما می ریختند، آتش به عمامه‌ام افتاد و چون دست‌هایم را به گردنم بسته بودند نتوانستم آن را خاموش کنم. عمامه‌ام سوخت و آتش به سرم رسید و سرم را نیز سوزاند.

    4.از طلوع خورشید تا نزدیک غروب در کوچه و بازار با ساز و آواز ما را در برابر تماشای مردم در کوچه و بازار گردش دادند و می‌گفتند: «ای مردم! بکُشید این‌ها را که در اسلام هیچ گونه احترامی ندارند؟!»

    5.ما را به یک ریسمان بستند و با این حال ما را در خانه یهود و نصاری عبور دادند و به آن ها می‌گفتند: این‌ها همان افرادی هستند که پدرانشان، پدران شما را (در خیبر و خندق و …) کشتند و خانه‌های آن‌ها را ویران کردند . امروز شما انتقام آن‌ها را از این‌ها بگیرید.

    6.ما را به بازار برده فروشان بردند و خواستند ما را به جای غلام و کنیز بفروشند ولی خداوند این موضوع را برای آن ها مقدور نساخت.

    7.ما را در مکانی جای دادند که سقف نداشت و روزها از گرما و شب‌ها از سرما، آرامش نداشتیم و از تشنگی و گرسنگی و خوف کشته شدن، همواره در وحشت و اضطراب به سر می‌بردیم…

    ? برگرفته از:‌‌ تذکرة الشهداء ملاحبیب کاشانی

    موضوعات: سلوک عاشورایی, اخلاق  لینک ثابت



     [ 09:46:00 ق.ظ ]





      سلوک عاشورایی   ...

    امام باقر(ع): کسی که نمی‌تواند در روز عاشورا به کربلا برود، به «صحرا» برود و عزاداری کند

    ?این کار ثواب «دو میلیون حج و عمره و جهاد در رکاب رسول خدا»(!) را دارد+ متن کامل حدیث

    ➕جناب علقمة و مالک جُهنی می‌گویند امام باقر(ع) فرمودند: كسى در دهمین روز محرم، مرقد حسين(ع) را زيارت كند و روز را تا شب با حالتى گريان نزد آن حضرت بماند، روز قيامت خدا را ملاقات كند در حالى كه خداوند متعال ثواب دو ميليون حج و دو ميليون عمره و دو ميليون جهاد را به وى بدهد، مانند ثواب کسی که با رسول خدا حج و عمره و جهاد به جای آورده باشد!

    ➖مالک گوید از حضرت پرسیدم: فدايت شوم، پس کسی که در شهرهاى دوردست است و نمی‌تواند در چنين روزى به زيارت حضرت برود، چه بهره‌ای دارد؟

    ➕امام فرمودند: او در چنين روزى به صحرا رفته يا به پشت بام بلندى در خانه‏اش برآيد و با سلام به حضرت اشاره كرده، سپس در نفرين بر قاتلان آن حضرت سعى و كوشش نموده، و پس از آن دو ركعت نماز بخواند، در وسط روز قبل از ظهر، سپس براى حسين ندبه و گريه نموده، و به كسانى كه در خانه‌اش هستند نيز بگوید كه براى حضرت بگريند، و در خانه‏اش مصیبت حضرت را اقامه کند، با اظهار جزع بر حسین(ع). و در خانه‌ها یکدیگر را با گریه ملاقات کنند. و به یکدیگر تعزیت گویند به جهت مصيبت حضرت. پس در صورتی که چنین کنند، من ضامن هستم که خداوند تمام آن ثواب‏ها را به ايشان اعطاء فرمايد.

    ➖عرض كردم: فدايت شوم، شما براى ايشان ضامن اين ثوابها مى‏شويد؟!

    ➕امام فرمودند: هرکسی که این کارها را انجام دهد، من ضامن آنها هستم(که این ثواب‌ها بهشان برسد).

    ?در ادامۀ همین روایت، علقمه از حضرت خواست تا دعایی تعلیم کنند که هنگام زیارت و سلام بر آن حضرت در روز عاشورا، از دور و نزدیک، خوانده شود. امام باقر(ع) در پاسخ، همین «زیارت عاشورا» که در مفاتیح هست را به او تعلیم دادند.

    ?منبع: کامل الزیارات، ص۱۷۴

    موضوعات: سلوک عاشورایی, اخلاق  لینک ثابت



    [پنجشنبه 1399-06-06] [ 11:18:00 ق.ظ ]





      گزارش   ...

    #ساوه
    #استان_مرکزی
    #حوزه_علمیه_الهیه
    #مرکز_نیکوکاری_الهیه
    #پایگاه_بسیج_طلاب_الهیه

    ?برگزاری پنجمین روز از مراسم دهه اول محرم الحرام با سخنرانی حجت الاسلام والمسلیمن رضازاده و مرثیه سرایی خانم نبیی

    موضوعات: سلوک عاشورایی, گزارش, وقایع روز, اخلاق  لینک ثابت



    [چهارشنبه 1399-06-05] [ 09:43:00 ق.ظ ]





      پیشگیری از سقوط انسان   ...

    همۀ بدبختی انسان از کم‌خواستن است؛ حسین‌(ع) را «به کم راضی‌ها» کشتند!
    ?آدم‌ها کمال‌طلب هستند، اما چه می‌شود که به کم قانع می‌شوند؟

    ? مهمترین راه پیشگیری از سقوط انسان و نابودی جامعه(ج۲)

    ? انسان یک موجود تمامیت‌خواه و کمال‌طلب است؛ یعنی همه‌چیز می‌خواهد و هرچه به او بدهی، بیشتر و بهترش را می‌خواهد! همه‌چیزخواه بودن، خوب است مگر اینکه انسان همه‌چیزخواهی‌اش را به چیزهای کم محدود کند.

    ? کسی که از «همه‌چیزخواهی» دست بردارد، از هویت انسانی خودش فاصله گرفته و پایۀ خواستنی‌های اصلی و کلیدی او خراب شده و به یک موجود ترسوی حداقلی تبدیل شده است.

    ? همۀ بدبختی‌های انسان از کم‌خواستن است. اصلاً گناه یعنی مشغولِ چیز کم شدن، یعنی لذتِ کم خواستن. برای اینکه بشریت مشغول کم‌خواستن بشود، برای انسان‌ها سرگرمی و شهوات کوچک، فراهم می‌کنند تا به کم قانع بشوند.

    ? قناعت مردم به حداقل‌ها موجب شد به یزید تن بدهند و حسین(ع) را بکشند. به کم راضی‌ها حسین(ع) را کشتند؛ آن‌هم با اشارۀ طاغوتیان! طاغوت، انسان‌ها را به حداقل راضی می‌کند تا بتواند بر آنها سوار شود.

    ? هیچ‌وقت بچه‌تان را به حداقل‌ها توصیه نکنید وگرنه بی‌دینش می‌کنید! دین، وسیله‌ای است برای اینکه انسان به همه‌چیزخواهیِ خودش برسد. دین راهی برای رسیدن به نامحدود بودن است.

    ? آدم‌ها کمال‌طلب هستند، اما چه می‌شود که متوقف می‌شوند و به کم قانع می‌شوند؟ این سؤالی است که در جلسات بعد، به آن پاسخ می‌دهیم.

    ?علیرضا پناهیان

    موضوعات: سلوک عاشورایی, اخلاق  لینک ثابت



     [ 09:37:00 ق.ظ ]





      سلوک عاشورایی 9   ...
    سلوک عاشورایی 9

    راهپیمایی اربعین نمایشگر جمع عدالت و آزادی جمع …
    استاد رحیم پور ازغدی

    موضوعات: سلوک عاشورایی  لینک ثابت



    [چهارشنبه 1396-08-10] [ 08:01:00 ق.ظ ]





    1 3

      خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

     
     
    صلی الله علیک با اباعبدالله الحسین . . *باید جواب کار فرهنگی باطل را با کار فرهنگی حق داد*