#سحر_جادو

برخی هستند که برای حل مشکلاتشان و مثلا درمان #سحر و #چشم_زخم و …به سراغ دعا نویسان می روند؟ آیا #شرعا درست است؟

بدون تردید دعا های #رسیده از اهل بیت می تواند به اذن الهی در موارد متعددی راهگشا برای گرفتاران باشد اما باید توجه کرد که استفاده از این دعا ها نیاز به #رجوع به رمال و دعا نویس ندارد.

هر کس می تواند با مراجعه به کتب دعایی از دعاهای ماثور(رسیده) اهل بیت استفاده کند.

#متاسفانه عده ای از جهالت مردم سوء استفاده می کنند و با نوشتن خطوط کج و معوج و دعاهای بی اساس و بی سند مردم را فریب می دهند و جیب آنها را خالی می کنند و مردم را سر کار می گذارند.

باید دعاها و اذکار را از افراد معتبر و مورد وثوق مانند علمای دین و منابع معتبر دریافت کرد نه به افراد #شیاد و کلاهبردار و یا غیر متخصص مراجعه کرد.

در مورد سِحر هم گفتنی است که اگر چه غالب آنچه امروز به عنوان سحر و #جادو شناخته می شود بی اساس می باشد و اکثر کسانی که به این امور می پردازند #کلاه_بردارانی هستند که از این طریق قصد اخاذی و پر کردن جیب خود را دارند اما اگر فرضا جایی سحر محقق شده بود می تواند به دستورات زیر که بر اساس #روایات است عمل کند.

نوشتن و همراه داشتن این حرز؛

حضرت علی علیه السلام برای دفع سحر این #حرز را دستور فرمودند:

« بسم الله و بالله بسم الله و ما شاء الله بسم الله لا حول و لا قوه الا بالله « قال موسی ما جئتم به السحر ان الله سیبطله ان الله لا یصلح عمل المفسدین فوقع الحق و بطل ما کانوا یعملون فغلبوا هنالک و انقلبوا صاغرین»

بحار الانوار ج92 ص125

و دستور به هفت مرتبه خواندن این #حرز دادند:

« بسم الله و بالله سنشد عضدک باخیک و نجعل لکما سلطانا فلا یصلون الیکما بایاتنا انتما و من اتبعکما الغالبون »

همان مدرک ص125

خواندن دو سوره ناس و فلق ؛

بحار الانوار ج92 ص126

موضوعات: عمومی  لینک ثابت



[سه شنبه 1396-12-15] [ 09:32:00 ق.ظ ]