هر مسئولی که تحول‌پذیر و انقلابی نبوده جز بدبختی برای مردم نداشته
سیاسیون تحول‌گریز و عافیت‌طلب، همنوا با دشمنان می‌گویند: ایران باید یک کشور عادی بشود!

محافظه‌کاری؛ قتلگاه انقلاب، تحول‌خواهی؛ گام دوم انقلاب(ج۳)

 تغییر و تحول و پویایی، ذاتیِ حیات بشر است؛ هم برای یک جامعۀ سالم و هم برای یک انسان سالم. لذا همیشه باید آماده باشیم برای تغییر و انعطاف در مقابل آنچه برای ما پیش می‌‌آید.

اگر کسی گفت «من نمی‌خواهم انقلابی باشم» به او می‌گوییم: می‌دانی انقلابی‌بودن یعنی چه؟ یعنی تحول‌پذیری، یعنی مرداب‌نبودن و مردار نشدن! مگر تحول‌پذیری و تغییرپذیری چیز بدی است؟!

 چرا به گفتۀ رهبر انقلاب، کشورمان در استفاده نکردن از همۀ ظرفیت‌های خود، اولین کشور جهان است؟! برای اینکه یک‌جاهایی باید تحول ایجاد می‌کردیم اما بختکِ محافظه‌کاری بر سرمان افتاده و ما را از تحول باز داشته است.

 هر مسئول و هر قسمتی از جامعۀ ما که انقلابی بوده، واقعاً حیات و حرکت داشته و تغییرات بسیار خوبی به نفع مردم ایجاد کرده، و هر مسئولی که تحول‌پذیر و انقلابی نبوده جز بدبختی برای مردم، چیزی نداشته است.

 بعضی از آقایان، هم در کتاب و سخنرانی‌ِ خود این را مطرح می‌کنند و هم وقتی به قدرت سیاسی می‌رسند می‌گویند: «انقلاب یک دوره‌ای دارد، بعدش ما باید سراغ یک وضع باثبات برویم.»➖ منظورشان از وضع باثبات، این است که می‌خواهند ما یک کشور عادی باشیم! رئیس‌جمهور آمریکا هم می‌گوید: ایران باید یک کشور عادی بشود! در واقع اینها آدم‌های تحول‌گریز و عافیت‌طلبی هستند و از چیزی به نام انقلاب و تحول بدشان می‌آید.

 اتفاقاً ایران یک کشور عادی است که انقلابی شده است. عادی‌بودن به این است که آزاد باشی و آباد باشی و در مقابل دشمنانت مقاومت کنی. آنهایی که مقاومت نمی‌کنند، بردگی را پذیرفته‌اند.

?علیرضا پناهیان


 

 

موضوعات: اخلاق  لینک ثابت



[چهارشنبه 1399-08-07] [ 08:27:00 ق.ظ ]